enisxitiki-didaskalia_aftodioikisi

Αρθρο του Γαβρίλη Λαμπάτου στην Καθημερινή: «Στα χνάρια του Γιάννη Βαρουφάκη. Οι δέσμες μετονομάστηκαν σε Εθνικό απολυτήριο».

04/09/2018

Οι μαθητές για να πάρουν το λεγόμενο εθνικό απολυτήριο εξετάζονται σε μόλις τέσσερα μαθήματα, τα οποία πλέον καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του ωρολογίου προγράμματος (24 ώρες). Θα μπορούσε κάποιος να αναφωνήσει μικρό το κακό. Άλλη μια κυβίστηση του κυβερνώντος κόμματος.

Αμφισβητείται το κεκτημένο της μεταπολίτευσης. Το αδιάβλητο των εξετάσεων.

Ο συντάκτης του άρθρου είχε την τραυματική εμπειρία να ζήσει το 1979 στις εισαγωγικές εξετάσεις την διαρροή των θεμάτων. Έκτοτε, μετά τις αλλαγές που επέφεραν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ κατέστησαν τις εξετάσεις αδιάβλητες. Κάτι τέτοιο ενοχλεί όπως φάνηκε απο τις χθεσινές δηλώσεις του σημερινού υπουργού Παιδείας. Φρόντισε λοιπόν η ¨θεά τύχη¨ να παίξει τον δικό της ρόλο στις επιλογές των μαθητών. Αυτό μεθοδεύεται με έναν ιδιαίτερα έξυπνο τρόπο. Οι σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με έναν τεχνητό τρόπο χωρίζονται σε σχολές υψηλής και χαμηλής ζήτησης. Στο τέλος της Β’ Λυκείου οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν έναν μηχανογραφικό με μόλις δέκα επιλογές τμημάτων ο καθένας. Έτσι περιορίζονται οι επιλογές των μαθητών και θα δημιουργηθεί η ακόλουθη κατάσταση. Οι μαθητές που έχουν φιλοδοξίες και υψηλές επιδόσεις θα εγκλωβιστούν σε έναν ανηλεή ανταγωνισμό για έναν συγκεκριμένο αριθμό σχολών με κίνδυνο αποκλεισμού τους απο την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι υπόλοιποι που θα αρκεστούν στα τμήματα ¨χαμηλής ζήτησης¨ θα βιώνουν ότι εξετάζονται με έναν διαβλητό τρόπο. Ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων θα είναι συνάρτηση της καλής προαίρεσης των εξεταστών τους. Άλλωστε η κυβέρνηση φρόντισε να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων. Όταν μάλιστα στη διαδικασία θεματοδήτησης θα εμπλέκονται εκατοντάδες άτομα δύσκολα κάποιος θα πιστέψει ότι δεν θα υπάρξουν επιτήδειοι που θα βάλουν το χέρι στο μέλι.

Πολιτική με ταξικό πρόσημο

Η κυβέρνηση πλήττει κυρίως τους μαθητές από τα λαϊκά στρώματα του λεκανοπεδίου Απτικής που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να σπουδάσουν σε ανώτατα ιδρύματα της περιφέρειας. Αυτοί όπως ρητώς προβλέπεται δεν έχουν καμιά δυνατότητα μεταγραφής, εάν κάνουν το λάθος και δηλώσουν κάποιο τμήμα ελεύθερης πρόσβασης στη περιφέρεια.